Gratis festival Willrock met retro-avond, dancepodium en Diablo Blvd

Op 5 augustus 2014

Het Willrock-festival biedt op vrijdag 8 en zaterdag 9 augustus twee dagen gratis muziek in het Wilrijkse Steytelinckpark. Nieuwigheden zijn een retro-avond op vrijdag, een extra podium voor dj’s en een nieuwe locatie. Zoals steeds is er ook veel ruimte voor de allerkleinsten op zaterdag.

Het muziekfestival, ook dit jaar gratis, verhuist naar een andere plek binnen het Steytelinckpark. De weide aan het kasteel wordt omgeruild voor het grasveld ter hoogte van de Sint-Ursulaschool. Daardoor zal de muziek niet meer direct naar de woonomgeving toe gespeeld worden en is er ook meer ruimte voor het publiek. Ook dit jaar loopt het festival over twee avonden.

Vrijdag 8 augustus: retro-avond met Radio Modern
Radio Modern staat over heel Vlaanderen bekend voor zijn retro swingfeesten met livebands en ouderwetse swingmuziek. Ook Willrock wordt omgedoopt tot een nostalgisch rock ’n roll-paleis. Naast de optredens van onder meer The Kings Alive en The Boppin’ Benvis Brothers valt er heel wat te beleven. Bezoekers kunnen de lindy hop leren dansen en krijgen in het Beauty Boudoir een rasechte fifties-look aangemeten.

Zaterdag 9 augustus: Stevige metal met Diablo Blvd en dj’s op het Fix your Face-podium
De tweede festivaldag wordt traditioneel geopend door lokale bands die hun plek op de affiche verdienden via de demobattle-wedstrijden. Daarna volgen bekendere bands met stevige gitaren zoals Your Highness en This Kid. Bulls On Parade brengt als tributeband uitsluitend covers van de legendarische Amerikaanse groep Race Against The Machine. De headliner is Diablo Blvd. De metalband rond Alex Agnew zette twee jaar geleden al eens Willrock op stelten en is nu terug met een nieuwe plaat.
Het nieuwe dj-podium wordt gehost door jongerenorganisatie ‘Fix your Face’. Achter de draaitafels staan onder andere Captain Steel, RVHNF, Jimmy’s Jacket en de winnaars van de DJ Battle-wedstrijd.

Cocktailbar en jeugdanimatie
Willrock is een festival voor het hele gezin. Ook dit jaar is de jeugddienst aanwezig in het Steytelinckpark met animatie voor kinderen. De zomerbar Chillrijk.be, die later op de maand opengaat in het Park Van Eden, komt op Willrock proefdraaien met verfrissende cocktails.
Praktisch
•         Gratis festival Willrock
•         Vrijdag 8 augustus vanaf 19 uur, zaterdag 9 augustus vanaf 15.30 uur
•         Steytelinckpark, Sint-Bavostraat (toegang ter hoogte van de Sint-Ursulaschool)
•         Meer info op www.willrock.be en de Facebook-pagina van Willrock.

Via volgende hyperlinks kan de pers foto’s downloaden van de vorige Willrock-editie en headliner Diablo Blvd.

Kristof Bossuyt, voorzitter districtsraad en -college, tel.0496 24 42 56