Rouwregister in stadhuis voor voetballegende Rik Coppens

Op 6 februari 2015

Naar aanleiding van het overlijden van Beerschotlegende Rik Coppens wordt vandaag in het stadhuis van Antwerpen een rouwregister geopend. Eerder vandaag opende ook een rouwregister in het districtshuis van Wilrijk.

Op donderdag 5 februari 2015 overleed Rik Coppens (84). De voormalige voetbalvedette was het uithangbord van Beerschot, waarvoor hij het grootste deel van zijn carrière actief was. Coppens was meerdere malen topschutter, won de allereerste Gouden Schoen in 1954 en wordt algemeen beschouwd als één van de allerbeste internationale voetballers van zijn tijd.

Het Antwerpse stadsbestuur en het Wilrijkse districtsbestuur betuigen hun medeleven.

Rouwregister in het stadhuis

Aan de inkombalie van het stadhuis wordt vanaf vandaag, 6 februari, een rouwregister geopend. Men kan er iedere werkdag terecht van 8.30 tot 17.30 uur, tot en met vrijdag 13 februari, de dag voor de begrafenis. Op zaterdag 7 februari zal het rouwregister in de stadswinkel op de Grote Markt liggen. Men kan er terecht van 11 tot 17.45 uur.

Rouwregister in het districtshuis

Het rouwregister in het districtshuis van Wilrijk (Bist 1, 2610 Wilrijk) kan vandaag tot 17 uur ondertekend worden. Daarna is het rouwregister beschikbaar op volgende tijdstippen:

zaterdag 7 februari van 10 tot 17 uur

dinsdag 10 en woensdag 11 februari van 8 tot 20 uur

donderdag 12 februari van 10 tot 20 uur

vrijdag 13 februari van 8 tot 17 uur

Op zondag 8 februari verhuist dit rouwregister tijdelijk van het districtshuis naar het Olympisch Stadion op het Kiel, waar KFCO Beerschot-Wilrijk een wedstrijd speelt. Supporters kunnen dan het register ondertekenen vanaf 12 uur. De praktische regelingen hierrond worden nog verder uitgewerkt door de club.

Op zaterdag 14 februari om 10 uur is er in de Antwerpse kathedraal een afscheidsplechtigheid voor Rik Coppens.

Verantwoordelijke: burgemeester Bart De Wever