Wilrijkenaars kiezen nieuw beeld voor geitetrofee

Op 4 augustus 2014

De geitetrofee is aan vervanging toe. Tijdens het jaarmarktweekend van 9, 10 en 11 augustus kunnen Wilrijkenaren stemmen voor hun favoriete ontwerp.

Met de geitetrofee bekroont het district Wilrijk elk jaar een verdienstelijke inwoner of vereniging. Omdat alle beeldjes uitgeput zijn, werd een wedstrijd uitgeschreven voor een nieuw ontwerp.

Drie artiesten creëerden een ontwerpbeeld dat de oude geitetrofee vervangt: Luc Van de Vvyvere, Helene Jacobowitz en Raed Alobedi. Hun ontwerpen worden tijdens het jaarmarktweekend tentoongesteld in de onthaalruimte van het Wilrijkse districtshuis. Bezoekers kunnen er dan stemmen voor hun favoriete ontwerp.

Het geitenbeeld dat de meeste stemmen binnenhaalt, zal door de artiest dan definitief in meerdere exemplaren worden uitgewerkt als de nieuwe geitetrofee.

Praktisch:
• Tentoonstelling en wedstrijd ‘Ontwerpen nieuwe geitetrofee’
• Districtshuis Wilrijk (Bist 1)
• De ontwerpen bekijken en stemmen kan op zaterdag 9 augustus (van 10 tot 17 uur), zondag 10 en maandag 11 augustus (van 9 tot 17 uur)

De ontwerpen en een korte toelichting door de kunstenaars staan op https://beta.antwerpen.be/kanalen/district-wilrijk-1/detail/welke-geitetrofee-is-de-mooiste.

Kristof Bossuyt, voorzitter districtscollege & -raad, bevoegd voor o.m. communicatie