Wilrijkse 55-plussers maken kennis met vijf sporten

Op 8 mei 2015

In mei en juni zetten vijf Wilrijkse sportclubs hun deuren open voor Wilrijkse 55-plussers. Onder het motto ‘Start to… 55+’ kunnen zij kennismaken met een aantal nieuwe sporten.

Vijf Wilrijkse sportclubs bieden aangepaste initiaties aan op maat van de 55-plusser. Die betaalt per les slechts drie euro. De volgende activiteiten staan op het programma:

duiken bij het Moby Dick Diving Team

hankido (een Zuid-Koreaanse bewegingsvorm) bij taekwondoclub Daehan

schaken bij Schaakkring Moretus

valpreventie bij judoclub Bujin

                      tennis bij tennisclub Azua

Voor de initiaties duiken, tennis en judo kunnen deelnemers zich inschrijven voor één of meerdere sessie(s). Voor schaken en hankido moeten zij een uitgebreidere lessenreeks te volgen om de sport goed onder de knie te krijgen.

De eerste ‘Start to 55+’-sessie begint op 18 mei, de laatste vindt plaats op 20 juni. De exacte tijdstippen en locaties variëren. Deze info, alsook het volledige programma, is terug te vinden op de website www.wilrijk.be (klik hier voor een directe link), waar deelnemers zich ook kunnen inschrijven.

Verantwoordelijken: Robert Moens, Wilrijks districtsschepen voor o.m. sport, tel. 0476 43 31 10 - Linda Verlinden, Wilrijks districtsschepen voor o.m. senioren, tel. 0475 69 93 61 - Kristof Bossuyt, voorzitter districtscollege & -raad en o.m. bevoegd voor communicatie, tel. 0496 24 42 56