Drie kandidaten voor Geitetrofee

Op 16 december 2016, over deze onderwerpen: Cultuur

De Wilrijkenaars die op woensdag 28 december naar de oudejaarsdrink van het district komen, kunnen daar hun stem uitbrengen op een van de drie genomineerden voor de Geitetrofee.

Met die trofee beloont het district elk jaar een verdienstelijke inwoner of vereniging. Voor 2016 zijn er drie genomineerden: de lesgevers van de gratis computerlessen voor Wilrijkse 55-plussers, basketclub Red Vic die haar 50-jarig bestaan vierde en Willem Magits, een duizendpoot die actief is bij heel wat lokale jeugdorganisaties en die mee aan de wieg stond van het nieuwe jeugdhuis Argus.

Drankje en versnaperingen

Tijdens de oudejaarsdrink kan elke bezoeker tussen 17u en 18.25u zijn stem uitbrengen op een van de drie kandidaten. In ruil voor hun stem krijgen de bezoekers een gratis drankje en versnaperingen uit een van de foodtrucks aangeboden.

De Geitetrofee wordt meteen na de stemming uitgereikt door het Wilrijkse districtscollege rond 18.30u.

Aansluitend op deze uitreiking wordt het feestelijke startschot gegeven van het meerdaagse familiefestival Wintervonk, dat loopt van 28 tot en met 31 december. (ll)

bron: gazet van antwerpen 16/12/16