Nieuw festival ‘Wintervonk’ zorgt voor warm eindejaar in Wilrijk

Op 1 december 2016, over deze onderwerpen: Evenementen & activiteiten

Het weekend van 9, 10 en 11 december staat voor Wilrijk in het teken van de kerstmarkt. Maar er valt tijdens de laatste maand van het jaar nog veel meer te beleven in het ‘geitendorp’. De brochure Winters Wilrijk geeft een duidelijk overzicht.

Kerstmarktweekend maakt van Bist winterdorp

De kerstmarkt is een vaste traditie op de Bist. Lokale verenigingen bemannen een weekend lang ruim vijftig kraampjes waar bezoekers terechtkunnen voor geschenken, een hapje of een drankje. Muziekbands en koren zorgen ondertussen voor ambiance, samen met de duizenden energiezuinigere led-lampjes die de Wilrijkse kerstboom en de bomen van de Bist versieren.

De kerstmarkt is open op:

vrijdag 9 december van 18.30 tot 22 uur
zaterdag 10 december van 13 tot 22 uur
zondag 11 december van 13 tot 18 uur

Het volledige programma van de kerstmarkt staat op www.wilrijk.be (zoekterm: ‘Kerstmarktweekend’). Klik hier voor de rechtstreekse link.

Lichtjesstoet met lampions

De Lichtjesstoet is een betoverende avondwandeling voor jong en oud door het Steytelinckpark, dat voor de gelegenheid volledig wordt verduisterd. Aan elke bezoeker wordt gevraagd om een lampion mee te brengen. Deelnemers kunnen die ook ter plekke knutselen bij de jeugddienst.

Praktisch

zaterdag 10 december vanaf 16.30 uur, vertrek om 17 uur stipt
vertrekpunt: Sint-Bavoplein, Wilrijk
gratis

Wintervonk

Wilrijk zwaait 2016 uit met een gloednieuw cultureel familiefestival: Wintervonk. Van 28 tot en met 31 december staan in een grote concerttent op de Bist heel wat optredens gepland, van gezellig kindertheater tot publiekstrekkers als Soulsister en Ertebrekers. Ook in andere zalen in de buurt gonst het van de activiteit met topcinema, stand-upcomedians en lokale theatergroepen. Op 31 december sluit Wintervonk zijn eerste editie af met een spetterende oudejaarsparty met onder meer DJ Loveboat (Adriaan Van Den Hoof).

Meer informatie over Wintervonk vindt u op www.wintervonk.be of in het bijgevoegde persbericht dat eerder werd verstuurd.

Winters Wilrijk: pret tot in het nieuwe jaar
Deze week krijgt elk Wilrijks gezin de brochure ‘Winters Wilrijk’ in de bus. Daarin staan naast de volledige programmatie van het Wintervonk een heleboel leuke winteractiviteiten. Een greep uit het aanbod:

De oudejaarsdrink van het district Wilrijk voor haar inwoners op woensdag 28 december om 17 uur op de Bist. Bij deze gelegenheid wordt meteen ook de Geitetrofee uitgereikt aan de meest verdienstelijke inwoner/vereniging van het afgelopen jaar.
Spring de Winter in, een driedaags springkastelenspektakel op dinsdag 3, woensdag 4 en donderdag 5 januari 2017 in sporthal Red Vic
Zingzakken, het grote Wilrijkse driekoningenfeest, op vrijdag 6 januari

De brochure ‘Winters Wilrijk’ is onder meer verkrijgbaar in het districtshuis, bij de jeugddienst en cultuurcentrum De Kern en staat ook op www.wilrijk.be (zoekterm: Winters Wilrijk). Klik hier voor de rechtstreekse link.

Verantwoordelijken: Hans Ides, districtsschepen voor o.m. cultuur, jeugd en feestelijkheden - Kristof Bossuyt, voorzitter districtsraad en -college, bevoegd voor o.m. communicatie en evenementen