Nieuw grasveld voor Steytelinckpark

Op 12 april 2016

Het grote grasveld in het Wilrijkse Steytelinckpark wordt opnieuw ingezaaid. Daardoor kan het gedurende acht weken niet gebruikt worden. Tegen de zomervakantie kunnen kinderen weer volop spelen op het grasveld. Tot dan kunnen ze terecht op het grasveld naast de speeltuin van het park.

Het grasveld, gelegen nabij de parkingang aan de Sint-Ursulaschool, doet dienst als trapveld voor spelende kinderen en jongeren. Daarnaast vinden op het plein regelmatig activiteiten plaats. Daardoor is het grasveld aan vervanging toe.

De aannemer start op woensdag 13 april. Eerst wordt de bestaande grasmat verdord met heet water, waarna deze wordt verwijderd. De nieuwe graslaag zal gedurende de eerste acht weken niet betreedbaar zijn. Spelende kinderen kunnen zich ondertussen volop uitleven op het grasveld naast de speeltuin van het Steytelinckpark, naast het kasteel.

“Het is gebruikelijk dat een intensief gebruikt grasveld om de vijf tot zeven jaar moet worden heraangelegd”, zegt districtsschepen voor groen Hans Ides, “We kiezen ervoor om dit te doen tussen twee schoolvakanties in. Zo kunnen de kinderen tijdens het zomerverlof weer volop spelen op het grasveld.”

Verantwoordelijke: Kristof Bossuyt, voorzitter van het Wilrijkse districtscollege en -raad en bevoegd voor o.m. communicatie