Seger Swinnen

Als geboren en getogen Wilrijkenaar voelt Seger zich het meeste thuis in de stad Antwerpen en haar districten. Maar met een partner uit Kalmthout is die liefde uitgebreid naar de Kempen en omstreken. Als provinciaal bewegingsverantwoordelijke is dat geen overbodige luxe. In die functie is hij namelijk de tussenpersoon tussen de nationale partij en de lokale afdelingen in de provincie Antwerpen.

Seger heeft zich altijd ingezet als leider bij de plaatselijke jeugdbeweging. Daar heeft hij het belang beseft van een goede jeugdwerking. Daarnaast vindt hij sport en beweging ook zeer belangrijk. Een goed en uitgebreid sportaanbod voor jeugd is een voor hem voornaam standpunt.

Als historicus van opleiding heeft Seger een hart voor alles wat met geschiedenis te maken heeft. Dwalend door zijn eigen stad en provincie ontdekt hij nog steeds nieuwe plekjes in Vlaanderen die doordrongen zijn van interessante verhalen uit het verleden. Zo is ook het culturele erfgoed in Vlaanderen iets dat hem nauw aan het hart ligt.