De leegstand in Wilrijk

Op 10 februari 2021, over deze onderwerpen: Lokale Economie & Middenstand

Op de districtsraad van 4 februari 2021 interpelleerde districtsraadslid Els Vanderelst namens de N-VA-fractie om onze bezorgdheid omtrent de leegstand in het Wilrijks winkelcentrum te uiten.

Els haalde aan dat enkele panden leeg zullen komen te staan, omdat de uitbaters op verdiend pensioen gaan. Helaas is dit niet het geval voor alle panden. Zo zijn er ook enkele winkels die enorm leiden onder de Coronacrisis en daarom genoodzaakt zijn om hun winkel te sluiten. Deze panden, maar ook panden in de Jules Moretuslei, de Heistraat, de Kleine Steenweg en op de Bist staan momenteel leeg. Iedereen wacht met een bang hart of er in deze panden opnieuw winkels zullen geopend worden of niet. Het eens zo bruisend winkelcentrum komt er nu enorm triest bij te liggen.

Ondanks dat deze panden geen eigendom zijn van het district Wilrijk, wilden we toch weten of het Wilrijks Districtscollege initiatief gaat nemen of al genomen heeft om deze problematiek aan te pakken. Els stelde ook de vraag of er geen dringen initiatief genomen moet worden om in overleg te gaan met de middenstandsorganisaties.