Dringende oproep van districtsburgemeester Kristof Bossuyt

Op 4 mei 2020, over deze onderwerpen: Politie & Veiligheid

Beste Wilrijkenaars,

Wat wij zonet vaststelden, tart alle verbeelding. Aan de Veritas staat een ellenlange wachtrij. Niet alleen is dit in deze tijden onverantwoord, ook kan spijtig genoeg worden vastgesteld dat de voorzorgsmaatregelen die nog steeds van kracht zijn, niet worden gerespecteerd.
Ik vind het als burgemeester prachtig om vast te stellen dat er zoveel Wilrijkenaars zijn die mee mondmaskers willen maken, maar gebruik uw gezond verstand en ga geen uren aanschuiven bij een winkel. Roep ook uw familieleden op -die niet op sociale media zitten- om hun gezond verstand te gebruiken. In het bijzonder onze 65 plussers!

Alle voorzorgsmaatregelen nog eens op een rij;

• BEPERK SOCIALE CONTACTEN; Als je niet buiten moét komen, blijf dan in uw kot. Indien u buiten gaat voor lichaamsbeweging, beperk uw contacten dan tot 2 extra personen. Naar de winkel ga je alleen.
  • BLIJF WEG VAN DRUKKE PLAATSEN. Ga dus niet allemaal tegelijk naar de winkel. Dit geldt niet enkel bij Veritas maar ook bij de grootwarenhuizen de volgende dagen, voor aankoop van mondmaskers. Is het te druk? Ga terug naar huis en kom op een ander tijdstip terug. Koop bij voorkeur zo veel mogelijk online (en help mensen die dat zelf niet kunnen).
  • BEWAAR AFSTAND. Blijf de sociale afstand van minimaal 1,5 m behouden. Óók als u in een wachtrij staat en óók wanneer u een mondmasker draagt. Tip: indien u uw armen spreidt en de persoon waar u afstand van houdt, doet dit ook, mogen de handen van uzelf en de andere elkaar niet raken.
  • NEUS- EN MONDBEDEKKING OP DRUKKE PLAATSEN; Kom je toch op drukke plaatsen? Gebruik dan neus- en mondbescherming. Let op: Dit vervangt NIET alle andere maatregelen. Afstand blijft noodzakelijk!
  • WAS UW HANDEN; Als het echt niet anders kan en u moet buitenkomen, raak uw gezicht dan niet aan en was uw handen met zeep van zodra u thuiskomt.
  • BEN JE ZIEK? BLIJF THUIS! Ook als je slechts lichte symptomen hebt zoals een verkoudheid.

Wij blijven ons inzetten voor u, gebruikt u alstublieft uw gezond verstand.