Nieuwe wandelbrochure zet Wilrijkse architectuur in de kijker

Op 25 september 2019, over deze onderwerpen: Erfgoed

In Wilrijk valt niet alleen veel te beleven, maar ook heel wat te bekijken.  Onze gewaardeerde kring voor heemkunde Wilrica bewijst dat opnieuw met een fraaie wandelbrochure boordevol architectuur en geschiedenis. Na de  wijken Elsdonk, Oosterveld en ons funerair erfgoed zijn nu de statige  gebouwen uit het noorden van ons mooie geitendorp aan de beurt.
De brochure zet de wijk Hoogte in de schijnwerpers, maar laat ook de Parkwijk in en rond Park Den Brandt niet links liggen. Veel Wilrijkenaars ervaren de Parkwijk nog steeds als deel van hun district, ondanks de overdracht tussen de toenmalige gemeente Wilrijk en de stad Antwerpen.
Verborgen parels “Heel wat gebouwen daar zijn zeker het bekijken waard”, zegt districtsschepen  voor Erfgoed Linda Verlinden. “De brochure laat u ook kennismaken met heel  wat gezellige maar goed verborgen straten en pleintjes waar het heerlijk wonen is.”
U vindt de prachtige nieuwe brochure voor slechts 1 euro in het districtshuis.  Wij wensen u veel wandelplezier!

Linda Verlinden -Districtsschepen  voor Erfgoed