Steunregister naar aanleiding van ontploffing Ridderveld

Op 4 september 2019, over deze onderwerpen: Politie & Veiligheid

Het Wilrijkse districtsbestuur en het Antwerpse stadsbestuur betuigen hun medeleven en steun aan de slachtoffers van de ontploffing op het Ridderveld en hun naasten. Een steunregister wordt geopend in het districtshuis op de Bist.

Op dinsdag 3 september deed zich een hevige ontploffing voor op het Ridderveld, een straat in de Valaarwijk. Drie huizen werden volledig verwoest, verschillende andere liepen ernstige schade op. De hulpdiensten waren massaal ter plaatse en konden drie slachtoffers levend vanonder het puin halen. Afgelopen nacht werd het vierde slachtoffer helaas levenloos aangetroffen.

De ontploffing liet een diepe indruk na op de buurtbewoners van de Valaarwijk.

Het districtsbestuur van Wilrijk en het Antwerpse stadsbestuur betuigen hun medeleven en steun aan de slachtoffers van de ontploffing op het Ridderveld en hun naasten. Ze danken uitdrukkelijk ook alle hulpverleners.

Het districtsbestuur opent een register waarin bewoners hun steun kunnen betuigen aan de slachtoffers, betrokkenen en hulpdiensten. Dat ligt vanaf woensdag 4 september om 18 uur in het onthaal van het Wilrijkse gemeenschapscentrum (Bist 1).

Het steunregister kan de komende dagen getekend worden op de volgende tijdstippen:
- woensdag 4/9 van 18 tot 22 uur
- donderdag 5/9 van 8 tot 20 uur