Stratenloop ‘Geitencorrida – Memorial Jean Van Onselen’ op 14 december in Wilrijk

Op 17 november 2014

Loopfanaten kunnen zich op zondag 14 december uitleven in Wilrijk. De ‘Geitencorrida – Jean Van Onselen’ schotelt sportievelingen een unieke stratenloop voor door het centrum van het district met start en aankomst op de Kerstmarkt.

De Geitencorrida is toe aan haar 51ste editie. Vorig jaar werd een hommage gebracht aan de overleden Jean Van Onselen, die de loopwedstrijd in het leven riep. Om deze Wilrijkse sportlegende blijvend te eren, breiden de organisatoren de officiële naam van de wedstrijd nu uit tot ‘Geitencorrida – Memorial Jean Van Onselen’.

Nieuw parcours
Het unieke concept van de ‘Geitencorrida – Memorial Jean Van Onselen’ blijft ongewijzigd: een stratenloop voor jong en oud in het centrum van Wilrijk en in het kader van het kerstmarktweekend.

Nieuw aan deze 51ste editie is een parcourswijziging. De deelnemers passeren voortaan in de Sint-Bavostraat, de Kerkhofstraat, de Sint-Camillusstraat, de Sint-Sebastiaanstraat, de Jules Moretuslei en de Heistraat. Start en finish blijven zoals steeds op de Bist, waar dat weekend ook de Kerstmarkt plaatsvindt. Met deze ingreep doet de loopwedstrijd niet meer de Koningin Elisabethstraat aan, waardoor de parkings aan het Mastplein en de Bist beter toegankelijk worden voor de deelnemers en supporters van de wedstrijd en de bezoekers van de kerstmarkt en het winkelcentrum.

Wedstrijden voor jong en oud
De ‘Geitencorrida –Memorial Jean Van Onselen’ staat open voor jong en oud met diverse loopafstanden:
·    kinderen van 3 tot 8 jaar: 400 meter
·    kinderen van 9 tot 12 jaar: 1200 meter
·    jongeren vanaf 13 jaar en volwassenen: 4500 meter of 7500 meter
Deelnemers aan de wedstrijden van 4500 en 7500 meter  betalen 3 euro inschrijfgeld vooraf en 5 euro wanneer ze inschrijven op de wedstrijddag.

Inschrijven
Inschrijven kan tot en met 10 december via internet. Surf naar www.wilrijk.be en zoek op de term ‘Geitencorrida’. Deelnemers kunnen zich ook op de wedstrijddag nog inschrijven van 12 tot 14 uur op het wedstrijdsecretariaat (districtshuis, Bist 1).

Praktisch
·    Geitencorrida – Memorial Jean Van Onselen
·    zondag 14 december 2014, wedstrijden tussen 14.30 en 15.30 uur
·    start en aankomst: Bist, Wilrijk