Wie geeft smaak aan het Wilrijkse feestjaar?

Op 18 november 2014

In 2015 bestaat Wilrijk 1250 jaar. Om dat te vieren, gaat het district op zoek naar een feestelijk typisch Wilrijks hapje of drankje. Kandidaten kunnen hun voorstel nog indienen tot het einde van deze week.

Wilrijk telt heel wat bakkers, restaurants en voedingsbedrijven. Zij werden door het district de afgelopen maand uitgedaagd om hun culinaire steentje bij te dragen aan het feestjaar 2015, wanneer Wilrijk 1250 jaar bestaat. Het district wil immers smaak geven aan dit feest met een typisch Wilrijks hapje of drankje.

Deelnemers kunnen hun voorstel nog indienen tot en met vrijdag 21 november. Daarna worden uit de inzendingen maximaal drie kandidaten geselecteerd. Zij zullen hun hapje of drankje presenteren aan de Wilrijkenaars tijdens de nieuwjaarsdrink op zaterdag 24 januari 2015. Daar wordt dan het definitieve Wilrijkse product gekozen.

Meer informatie over deze wedstrijd is verkrijgbaar bij de communicatiedienst van het district Wilrijk op het telefoonnummer 03 338 53 16 of via communicatie.wilrijk [at] stad.antwerpen.be ().

Verantwoordelijke: Kristof Bossuyt, voorzitter districtsraad & -college