Wilrijk zoekt 55-plussers voor vernieuwde adviesraad

Op 19 november 2014

De Wilrijkse Adviesraad voor Senioren wordt vernieuwd. 55-plussers die graag hun steentje bijdragen aan het Wilrijkse seniorenbeleid, zijn welkom op twee infomomenten op donderdag 27 november.

De Wilrijkse Adviesraad voor Senioren (WAS) adviseert het districtscollege bij beslissingen die 55-plussers aanbelangen. Dat kan bijvoorbeeld gaan over een subsidiereglement voor seniorenverenigingen, maar evengoed over de herinrichting van een plein. De WAS waakt er in dat geval over dat er voldoende wordt gedacht aan de noden van oudere inwoners. Daarnaast kan de adviesraad zelf problemen signaleren aan het districtscollege.

Momenteel wordt de WAS hervormd. Het district is dan ook op zoek naar Wilrijkse 55-plussers die de vernieuwde adviesraad mee gestalte willen geven. Kandidaten mogen lid zijn van een lokale seniorenvereniging, maar dit is zeker geen basisvereiste.

Geïnteresseerden zijn welkom op een van de infosessies die op donderdag 27 november worden gehouden in het auditorium van het gemeenschapscentrum (Bist 1, 2610 Wilrijk):
·    van 10 tot 12 uur;
·    van 14 tot 16 uur.

Deelname aan de infosessies is vanzelfsprekend gratis, vooraf inschrijven is niet nodig. Wie graag wil meewerken aan de WAS, maar niet op de infomomenten aanwezig kan zijn, of meer inlichtingen wenst, kan terecht bij de seniorenconsulent van het district Wilrijk op tel. 03 338 53 77 of senioren.wilrijk [at] stad.antwerpen.be.

Verantwoordelijken: Linda Verlinden, districtsschepen voor o.m. senioren, tel. 0475 69 93 61 - Kristof Bossuyt, voorzitter districtsraad & -college, tel. 0496 24 42 56