Wilrijkse kinderen starten 2015 met Driekoningenfeest ‘Zingzakken’

Op 29 december 2014

Op woensdag 7 januari 2015 vindt de tweede editie plaats van ‘Zingzakken’. Alle Wilrijkse kinderen worden dan, verkleed als koning, verwacht op de Bist voor een uitdagend zangevenement.

Iedereen kent de traditie van Driekoningen (6 januari), waarbij kinderen in een vorstelijk kostuum van deur tot deur gaan zingen en zo snoep verzamelen. Het district Wilrijk wil deze traditie ondersteunen en startte vorig jaar ‘Zingzakken’. Kinderen verzamelden toen op de Bist voor een namiddagje Driekoningen zingen. Het doel was om in hun zingzak zo veel mogelijk snoep te verzamelen.

Op woensdag 7 januari vindt de tweede editie plaats van dit gratis kinderevenement. Opnieuw worden kinderen uitgedaagd om een reeks vorstelijke opdrachten tot een goed einde te brengen. Jeugdmonitoren en een kinderkoor helpen hen daarbij en leren Driekoningenliedjes aan. Uiteraard worden alle kinderen verwacht in koninklijke kledij en met een kroon en een ster. Wie die niet in huis heeft, kan ter plekke nog aan de slag op een verkleed- en knutselstand van de Wilrijkse jeugddienst.

Praktisch
·    Driekoningenfeest ‘Zingzakken’
·    voor kinderen tussen 6 en 14 jaar – Ook ouders, grootouders en andere begeleiders zijn welkom.
·    woensdag 7 januari 2015 van 14 tot 16 uur op de Bist
·    gratis
·    Van tevoren inschrijven is niet nodig.

Verantwoordelijke: Kristof Bossuyt, voorzitter districtsraad en –college en bevoegd voor o.m. communicatie, tel. 0496 24 42 56