Kerstmarktweekend tovert Wilrijk om tot winterdorp

Op 7 december 2015

Op 11, 12 en 13 december vindt op de Bist in Wilrijk het jaarlijkse kerstmarktweekend plaats. Tijdens deze driedaagse kunnen Wilrijkenaars ook genieten van de Lichtjesstoet en de Geitencorrida.

Kerstmarkt op de Bist

Onder het schijnsel van duizenden led-lichtjes wordt het evenementenplein van de Bist op vrijdag 11, zaterdag 12 en zondag 13 december omgetoverd tot een kerstmarkt. Tientallen Wilrijkse verenigingen verkopen er leuke kerstgeschenkjes of drank en hapjes. Verschillende muziekgroepen zorgen voor extra kerstsfeer. De 19de Wilrijkse kerstmarkt is open op:

vrijdag 11 december van 18 tot 22 uur;

zaterdag 12 december van 13 tot 22 uur;

zondag 13 december van 13 tot 18 uur.

Lichtjesstoet

Op zaterdag 12 december worden de lichten in het Steytelinckpark opnieuw gedoofd voor de Lichtjesstoet. Dat is een feeërieke wandeltocht voor het ganse gezin. De deelnemers, aan wie allemaal wordt gevraagd een zelfgemaakte lampion mee te brengen, beleven in het donkere park betoverende ontmoetingen. Wie geen lampion bij heeft, kan er ter plaatse nog een knutselen.

zaterdag 12 december vanaf 16.30 uur, vertrek tussen 17 en 18 uur

Steytelinckpark (ingang via Sint-Bavoplein), Wilrijk

gratis toegang

Geitencorrida – Memorial Jean Van Onselen

De Geitencorrida is de jaarlijkse afspraak voor sportfanaten. De stratenloop, op zondag 13 december, doorkruist het centrum van Wilrijk en biedt met loopafstanden tussen 400 meter en 7,5 kilometer voor elk wat wils.

zondag 13 december van 14.30 tot 16 uur

start en aankomst op de Bist in Wilrijk

vooraf inschrijven via www.wilrijk.be (klik op ‘Sport’) of via de rechtstreekse link

ter plaatse inschrijven op de wedstrijddag tussen 12 en 14 uur

Volledig overzicht van het feestprogramma

Het volledige programma van het Wilrijkse kerstmarktweekend, met verwijzing naar de Lichtjesstoet en de Geitencorrida, is terug te vinden op www.wilrijk.be. Klik op ‘Kerstmarktweekend: drie dagen gezelligheid op de Bist’ of op deze directe link.

Verantwoordelijken: Robert Moens, Wilrijks districtsschepen voor sport - Kristof Bossuyt, voorzitter districtscollege & -raad Wilrijk