Wilrijk informeert oudste inwoners over coronahulp

Op 2 april 2020, over deze onderwerpen: Senioren

Tijdens de corona-epidemie gaat heel wat aandacht naar de zorg voor oudere inwoners. Om hen op de hoogte te houden van het hulpaanbod, bezorgde het district Wilrijk een infobrief aan alle inwoners van 75 jaar of ouder die nog zelfstandig wonen.

Naast gezondheidrisico's baart het coronavirus senioren nog heel wat andere kopzorgen. Dat kan gaan van hulp bij het boodschappen doen over het oplossen van computerproblemen tot een eenvoudige, maar vaak broodnodige babbel via de telefoon.

Voor hen ontwikkelde de stad Antwerpen het platform Antwerpen Helpt. Dat koppelt vragen van senioren aan vrijwilligers die zich willen inzetten voor andere Antwerpenaren. Daarnaast zijn er nog andere diensten die het leven voor senioren vergemakkelijken, zoals de warme maaltijden aan huis van het Zorgbedrijf Antwerpen en de triagelijn voor wie tijdens het weekend een arts nodig heeft.

Om deze diensten nog beter bekend te maken bij de oudere inwoners van Wilrijk, busten medewerkers van het district Wilrijk tussen 31 maart en 2 april 1.600 brieven her en der in het district. De brief werd bezorgd bij alle Wilrijkenaren ouder dan 75 die nog zelfstandig wonen en dus niet in een serviceflat of woonzorgcentrum.

U kan de brief lezen via deze link.